2017. feb 11.

Nemoda Buda évértékelője Ököritófülpösről

írta: OMari
Nemoda Buda évértékelője Ököritófülpösről

Drága Cimboráim! Ezek már megint bolondnak néznek bennünket!  Jani szomszéd, Pirike, drága szomszédasszonyom, csókolom, azt a dolgos -  ügyes két kacsóját! István, legjobb barátom, Nórika, pultosok gyöngye, és Pityu, a kocsma papagája! Figyeljetek rám!                                                                                         Most, hogy túl vagyunk a nehezén, és átrágtuk magunkat ezen a nemzetközi, vagy mifene évértékelőn, adassék meg a lehetőség nekem is, hogy én is értékeljem a mögöttünk lévő évet!                                                               Igaza van Viktorunknak, én már egy ideje a szememet dörzsölgetem, hátha felébredek, nem akarom elhinni, hogy ezt meg merik tenni , ez történik veletek, velem...                                                                                                                                 Már hetedik éve nyomják a fejem felett a sódert, hogy mennyivel jobb nekem, meg nekünk - mindannyiunknak - mint annak előtte. Te érzed, István? Pirike Drága? Én nem tudom, hogy hogy  vagytok vele, én csak azt érzem mostanában, hogy kurvára viszket a tenyerem. Szívesen lekennék egy-két nyaklevest annak, aki ezt a Magyarország erősödik  reklámot beadja 5 percenként a tv-ben, hogy ne tudjon az ember nyugodtan végignézni egy nyomorult filmet,  még akkor is azért  kéne ujjonganom, hogy 59 évesen már nem  jó nyolcvanat, hanem száznégyet vihetek haza két év ipari és 43 év munka után.        Azt sem értem igazából, hogy hogy van még pofájuk hozzám szólni, meg arról hadoválni, hogy a nyugdíjas évekre félre kell rakni, felelősen - azok után, hogy az én letett pénzem már nagy valószínűséggel valamelyik jómadár villájának talán a márvány burkolatába van befektetve, vagy a családi kölcsön egyik részletét fizették belőle, természetesen teljesen törvényesen, az én érdekeimet megvédve.              Lassan tolókocsival fogok állni az esztergagép mellett, de még van mindig hátra hat évem, mert ezek a főkolomposok, megálmodták az asztalra könyökölve, hogy nekem így jó, ha halálomig kulizhatok a köz javára, korkedvezménynek kuss...Mit is mondok... Nem a köz! Az ő javukra...                                                       Az elmúlt év során már többször felcsillant a remény, hogy végre vége, hogy feladják, felszívódnak, eltűnnek, mennek melegebb éghajlatra, hogy ezt már nem lehet fokozni, ők maguk is belátják, hogy nem jó packázni az emberekkel, mert a végén még a rövidebbet húzzák. De nem. Ezek úgy ragaszkodnak a bársonyszékhez, mint anyósom  a sámlihoz, mikor a gyerkőcök még kicsi korukban bekenték pillanatragasztóval. Emlékszel, Pista? - De aztán előjönnek megint valami marhasággal.                                                                                 Én nem tudom, milyen kavar lehet ennek az embernek, Viktorunknak a fejében, ha még az elmúlt év kapcsán is szabadságról beszél, meg arról, hogy senki sem képzelheti magát büntetlenül Isten helyébe.

Hát, Senki nem. De más...

Kurvára megelégeltem én is az eddigi rendszert, ez egyenes következménye Magyarország erősödésének, meg a konzultációinak.  Belefáradtam már rég abba, hogy megmondják nekem, hogy gondolkozzam, meg hogy mit miért csináltam.Elég volt nekem az anyósom, annak idején, mikor még egy szobában laktunk... Ha fent nem foglalkoznak vele, hogy nekem miért sz@r a helyzet, akkor ugyan én mi a fityfenét elmélkedjek azokon a hülyeségeken, amiket lenyomnának a torkomon?

Bezony-bezony...Lázadás van, jó lesz, ha megjegyzi Pubikám, ő mondta: engem nem szokott megkérdezni, nem lehetett hallani eddig a hangom, - hisz örülök, ha élek - nem ismerem a média világát, - de őszintén, nem is érdekel - , már jó ideje szájkosarat érzek a pofámon, most kimondom - Viktort ismételem: Lázadás van, lázadok!

                           Visszakövetelem a házam, amit a bank elvett a devizahitel miatt. Bezzeg, ők ideje korán "kimentették" magukat, mert kurvára rászorultak...Mi meg csak nézünk, mint a moziban. Ti is szomszéd, jól hallod..

Most konkrétan hozzád szólok, Viktor! Nem a pite meleg ,hanem a helyzet az. És ha a helyzet forró, akkor a pite is meleg. Ezt még egy ilyen hülye paraszt is tudja, mint én vagyok! Ha Te nyugati vezetőnek számítasz, akkor maximálisan egyetértek veled, elvette a jólét az eszedet. drága jó íídesanyád nem mondta még a szemedbe, hogy: jó dolgodban már nem tudod, mit csinálsz?

Aztán jobb ha tudod -  anyósom kéri a pénzét, ő is Questor-károsult. Jó nagy marha volt, hogy részvénybe fektette a tojás pénzt, de könnyebbség, hogy legalább akkorák vagytok Ti is. Hisz ti a közösből kufárkodtatok.  Mit szólnál hozzá, ha úgy döntenék, holnap eljátszom kártyán Pocokkal, filléres alapon a házadat? De ne izgulj, majd utána megnyugtatlak, hogy nem hagylak az út szélén. Hát nem is...Mire való a gumicsizma...?

Innentől számomra az a kérdés, hogy kiharcoljam magamnak, élhessem végre saját életemet, észre sem vegyem, hogy van vezetés. Nekem innentől az a lényeg, hogy tud-e jó iskolába járni az unokám, hogy ő már ne legyen olyan sz@rvakaró, mint én, meg az apja! Lesz-e normális megélhetése, vagy ő is kalandozni megy nyugatra, Árpádék után?

Azt mondod hogy a politikusok helyett a valódi hatalmat a média meg a senki által meg nem választott civilek gyakorolják? Hát ki a fene tömte tele a zsebét saját  magának, a szomszédjának, a vejének, a rokonának, az apjának a haverjának? Politikus, vagy én? Ki van a tűz közelében? Kik ötölik ki az intézkedéseket, meg az alaptákolmány módosításokat? Zsuzsika a Fő utcáról, vagy Harcsabajszú Laciék? kiralysag.jpg

Eddig még arról hápogtál, hogy ez az év a lázadás éve lesz, most, hogy már lent is ezt szajkózzák , persze nem pont olyan felállásban, ahogy Kelmed gondolta, egyből cseleztél egyet, hogy mi már rég túl vagyunk rajta...7 éve. Csak nem vettük észre. Ez állítólag akkor történt, amikor megalkottátok  a "negyven százalék nemzet" együttműködésének rendszerét.fasza.jpg

Én viszont úgy döntöttem, hogy még ez után következik.Lázadok a bank, a Questor, a Bróker Marcsi, meg a nekik teret adó Kormányod ellen, aztán lázadok a rezsicsökkentés beetetésetek ellen, a munkanélküliség helyett behozott közmunkaprogramotok ellen, ami miatt lassan már a dédinek is be kell állnia kapálni a földön, mert közel-távol minden épkézláb embert besoroztatok államjobbágynak.Lázadok az emelkedő bérem ellen, mert nőtt a bérem, de alig maradt több a pénztárcámban,mert egyik kezetekkel adtok, a másikkal meg már el is veszitek, a házamat már rég elárvereztétek felőlem, és én még mindig a részleteket nyomom. Tudod, próbálok kimászni az árokból, amibe sikerült páros lábbal belerúgnotok...

Szerintetek a magyarok jövője, a mi jövőnk biztosítva van. Ja....Naná...Diákoknak külföldön, nyugdíjasoknak pedig a szülőtartás által... Az enyém meg akkor ha naponta 12 órát lenyomok. 

Tudod, Viktor - a holnap miatt sokunknak van min idegeskedni. A holnap - ahogy mondod - valóban nem vet árnyékot a mára, azonban a MA A HOLNAPRA TELJES SÖTÉTSÉGET HOZHAT! Te  azt mondod, messze van még az "elég". Én azt mondom, nem is gondolod, mennyire közel...!

Örülök, hogy támogatni akarod, akik családot alapítanak, és gyereket vállalnak. De jó lenne, ha azok sem dögölnének éhen, akik a mostani gyerekvállalókat felnevelték.

Így, a vége fele van egy ajánlatom! 

- mivel már nincs szükséged Soros György támogatására, meg aztán hirtelen büdös is lett a pénze,  ezért azt utald át bankomnak a házhitelre,  az elmaradt mentőcsomag fejében. Ha megteszed, akkor kvittek vagyunk. A Gyurinak úgysem kell, hisz nyilván nem fogad el bárkitől pénzt. Én meg  anyagi helyzetem folytán nem vagyok annyira finnyás.

Megkérdezted, hogy: jól vezetted-e múlt évben az országot? De most komolyan... Tényleg tudni akarod? Számotokra jól, számomra balul...

Azt mondod, hogy szenvedtünk eleget a böszme vezetőtől.                                                                     Figyelj, Viktor! Ha én bent a munkahelyen egy nap csupa selejtet gyártok, aztán mikor kérdőre vonnak, azt mondom, hogy a hét éve felmondott gépbeállító miatt történt a dolog, a főnök tuti hogy azt mondja, kívül tágasabb..

Érted, haver?...Kívül tágasabb!

 

Már eltelt egy nap a beszéded óta, azóta is azon elmélkedem, mi a fenének kellett a Zolinak - tudod, ájtatatos Balog - arról beszélnie, hogy Magyarország erősödik, a Miniszterelnök jó állapotban van.... Miért? Volt mikor rosszban  volt, voltál?

Ne haragudj, de én úgy látom, jobb lenne egyet pihizned! Rád fér. Jó hosszan. Úgy 10-15 év segítene. 

Szerintetek, kedves barátaim, cimboráim, szomszédaim! Mennyi az annyi?

 

 

-

Szólj hozzá

évértékelő irónia Orbán Nemoda