2017. máj 15.

Segítség! Valaki lenyúlta a pénzem!

írta: OMari
Segítség! Valaki lenyúlta a pénzem!

sze.jpgTegnap olvastam két cikket, az egyikben azt írták, hogy majd 280 ezer az átlagos jövedelem, a másikban, hogy minden családnak már 10 milliós megtakarítása van. Előkaptam a folyószámla elszámolásom, amin a bank azt írja, hogy 22 ezerrel mínuszban vagyok. Erről tudtam, ennyi az A-keretem, de akkor mégis hogy a fenébe lehet? Ki a kénköves mennykő  nyúlta le  a havi 250 ezremet? És hol keressem a "félretettemet"? 

Ládafiába nem raktam, mert nincs ládám. A dunyhacihába sem, mert se dunyhám, se cihám? Ennyi pénz a konyhai bögrébe se fér, bár megnézem, mert a 250 ezer húszasokban simán belemegy... Aztapaszta....ebben semmi.

Csak nem a csótányirtó vitte el, amikor a fürdőszoba ajtót nyitottam ki neki, hogy ott is leszórhassa a szert?

Egész évben 74 ezerért kuliztam egy pont olyan nívós iskolában, mint amilyen nívójúnak én számítok a Kormány szemében, nekem a kutya nem szólt, hogy van egy kis kiegészítésem. De ha van, hova a fenébe küldték, mire utalták, ha az én kártyámmal nem tudom felvenni? Nem elég nekem az az idegesség, hogy még huszadika sincs, és pénz már nincs? Folyjon a rólam a víz még az elkóricált félretett pénzemért is?

Ok, mikor megkapom a fizut tényleg félreteszek valamennyit. Elég nagy részét, sokszor az egészet - hogy legyen mit befizetni. Nem, nem lekötni gondoltam, fejembe meg sem fordul. Kell a pénz a lakásra, a fűtésre, vízre, villanyra, miegymásra. De mit nekem ezután téli 50 ezer számla, ha ezek után marad ég 230 ezre? A fene ott egye meg, még az sem érdekel, ha félórát kell folyatnom a vizet, mert a budi nem megy le a tizediken az    Istennek sem...!

Gondoltam egyet, beszéltem apámmal, aki szintén velünk lakik, eddig úgy tudtuk százezres nyugdíjból tart minket, s magát is, de ezek szerint már megint huncutkodik. 

- Papa? Hová költi minden hónapban azt a temérdek pénzt? Ki se mozdul néha, ha meg igen, akkor is csak az idős napköziig, a kajáért. Milyen kaját fizetett be? Csak nem lazacot eszik, míg mi a rántott levest, meg paprikás krumplit zabáljuk egész évben? Azért ennyire nem kéne átverni minket, aztán csodálkozik, hogy már megint rossz a gyomra, ami egész éves téma... Ha meg a nőkre költi, mert még néha úgy érzi nagy kujon - vissza kéne fogni a gyeplőt, mert lesz még idő, mikor jó lenne még az a pár tízmillió...!

Apám néz rám tágra nyílt szemmel, próbál a vesémbe, de lehet hogy inkább az agyamba látni..

- Jányom... Ne adjak egy Frontin-t? Valamit csak használ, az is megteszi! Ne idegesíts! Olyan helyen keresd, ami nekünk nincs, hisz ennyi pénz még az égen se létezik... Fogd már fel végre, hogy mi nem vagyunk átlag! Nem elmondtam már Neked? Te csak fentről nézve egy élhetetlen sorszám vagy, én meg egy vén elmebeteg! Neked nem jár csak annyi, hogy dolgozz látástól Mikulásig, én meg örüljek, ha megvirrad még egyszer, s lenyomják a torkomon azt a qrva nagy emelést...! Tanuld meg végre Kedves, hogyha ezek átlagról beszélnek, akkor az mindig csak MÁST jelent, Tégedet soha. Te egy vagy a sok közül, aki azért nyomorog, hogy az ő átlaguk jobb legyen, hogy több jusson a bioételekre, meg legújabb Porsche-re. Te azért élsz, mint méheknél a dolgozó, hogy kiszolgáld a kiszolgálandókat. Megtermeld olcsón a szépet, a jót, az Életet nekik, aztán ha majd jobb létre szenderülsz - mert ettől csak jobb lehet, nem vitás - majd valaki elkapar...!

 

 

Szólj hozzá

pénz átlagjövedelem lenyúlta átlagmegtakarítás