2016. dec 30.

Keressünk munkát, mert reeeengeteg van...

írta: OMari
Keressünk munkát, mert reeeengeteg van...

Ma reggel arra nyitottam ki csipás szemeimet, hogy rengeteg az állás. Megint a szájamba rágták több oldalról is. Ja..weboldalról, mert hogy én már újságból nem tájékozódom, nincs időm marhaságokra.Azt állítják,itt a keleti határszélen is csorog a nyála drága jó vállalkozóinknak, munkáltatóinknak, hajcsárainknak az új alkalmazottakra....Csak nyilván eddig nem vettem észre. Mert, hát minek lehet nevezni ha nem sikernek, világszenzációnak, sőt egyenesen univerzumi csodának, ami most a magyar gazdaságban történt, képződött 5 munkahely, így aztán haaaatalmas változás állt be a munkaerőpiacon, harmadannyi lett a bejelentett álláshely, mint amennyi a regisztrált munkanélküli.  És persze, hogy van még ugyanannyi közmunkás is, arra ne is fecséreljük a mondanivalót, esetleg még valami keresetlen kifejezés hagyná el becses ajkaimat, no meg úgy sokkal szarabb lenne az egész,nem lehetne vele statisztikailag  villogót üzemeltetni.

Na jó van - mondom - akkor essünk neki!  Mint Jóska az üvegajtónak. Nézzünk szét ezen a fene nagy munkaerőpiacon. Én vagyok hülye, vagy te, vagy ő, aki  nem talál, vagy az, aki mondja, hogy hülye vagyok, hogy nem találok.

Hol is kéne kezdeni? Nézzük a munkaerő közvetítők oldalait. Valamelyik átlagoskát kipécézem. Meg kell gondolni melyiket, mert egyik-másiknál hiába a rákeresési lehetőség, nem foglalkozik óhajoddal, azt dob ki, amit ő óhajt, és ott, ahol ő gondolja.

Van pár végzettségem, üssük be kedvencemet, a targoncavezetőt.

Ki is jön kb. 4 állás, helyben. Már ami még élhet, mert nem gondolhatják komolyan a közvetítők, hogy mert fenntartanak október, november havi lehetőségeket, attól még nekem nagyobb az esélyem. Szemelgetek. A legtöbb helyen nagy-nagy, sőt óriási titok a munkáltató, meg a bér is. Te kis nyomorult adj meg mindent magadról, kapásból küldd el komplett önéletrajzod, természetesen fotóval - azt még az utolsó segédmunkásnál is kérik - de ők csak nem lesznek bolondok bármit kiteregetni magukról...? Nem oda Buda... Ha a  bért megemlítik, akkor mellébeszélés szinten, úgymint Uniós bér, vagy törvényben biztosított bér. Na mit takar szerinted? Hát, persze hogy minimálbér!!! Aztán ott vannak a halmozók. Akik egy embert várnak 3-4 munkakörre, természetesen mind szakmai végzettséggel.De nem ám akármilyen gyorstalpalóval. Géplakatos,raktáros,targoncás,B-kategóriás - de még ok legyen a szakrajzolvasásban is, vagyis önálló munkára alkalmas, szóval abszolut szuperman.  Aztán a túlóráztatók. Akik már a hirdetésben is megemlítik, hogy túlóra lehetőség van. Ez lefordítva annyit tesz, hogy csak akkor gyere, ha vállalod,ha se család, se fontos hobbi, élj a mának, élj a munkádnak, élj értünk - , másképp rövid úton lapátra teszünk. 

 Vannak olyanok is, akik konkretizálják mennyit is várnak el az emberkétől. Napi 11 órai munka, már ha elkészült a komissiózás. Ha nem, akkor meg görnyedsz addig, amíg túl nem rágod magad rajta. Mindezért nettóban 180 ezer. Hogy sok? Ugye van a napi minimum 3 óra túlóra - de ők hidd el, már a hétvégit is beleszámolták - vedd alapul a szakmunkás minimálbért - nyugodj meg, hogy úgy van az ki ókumulálva, hogy nehogy "mán" te járj jól.

Nem vagyok elájulva a felhozataltól,valójában minimum dupla mennyiségű álláshirdetést vártam, de azért három helyre beadom az önéletrajzom. Ugyan biztos vagyok benne, hogy már a fotó alapján kidobják mindegyiket a szemétbe, mert ha olvasni nem tud az ürge, aki a meghallgatásokról dönt - azt csak látja a fotómon futólag futtatva füstös szemecskéit hogy nem mai kakassal áll szemben...

Szóval nem fűzök nagy reményt a dologhoz, jelenleg amúgy sincs nagy jelentősége az egésznek. Nem mondom, ha beütne a krach, és valamelyik felajánlaná a 180-at tisztán, persze 8 órában, nem repülnek önként és dalolva, de amúgy megfigyelő állásponton vagyok. Párszor már beütöttem a bokám, néhányszor már átvágtak a palánkon, úgyhogy nem vagyok már az mindent elhisz nagypapa...

Desszertként szétnéztem még a Jófogáson is. Beütöttem: Állás, Debrecen. Hát, csak úgy tolonganak. Ja. Az álláshirdetések. Már, ha az egész havit nézzük.  Ételkiszállító, pénztáros, vagyonőr, valutapénztáros, gépkocsivezető, diszpécser, autószerelő, szakács, villanyszerelő, kozmetikus, könyvelő. Ez utóbbi már jó két hetes hirdetés. Szóval kurvára sok az álláshirdetés, biztos, ha mondják. Csak kurvára nem tudom, hogy hol nézzem. Tessék mondani okoskáék, hol vannak azok az állások, amiket annyira kínálgatnak nekünk, hogy még a közmunkásokat is utcára teszik, csak be tudják a lyukakat tapasztani?Nézném én bárhol a munkahelyeket, csak találjak rá végre egy olyan cégre, aki egy magamfajta ötven feletti selejtet tárt karokkal vár. Ilyen egy helyen van,tudom, már hallottam róla, sokan említették. Megmondjam Neked is? 

Álmodban...Ott dögivel.

Sajna, és bajna, de nem állunk mi jobban, mint Bajnai alatt - pedig akkor még válság is volt -  a reggeli szörfözés tanulsága az, hogy győzött a matematika, ötvenezer munkanélkülire az a 9 ezer munkahely mintha cseppet kevéske lenne. Kevesecske. Tanultak ezek számolni?

2008-ban kb. 8 % munkanélküli, most 5 %, meg ugyanannyi közrabszolga. Szakácskodjunk egy cseppet! Összedobjuk a kettőt, s mindjárt elkészül: cefet a helyzet...

Most akkor ki a hülye? Én, vagy Te, aki azt hiszed, beetetsz?

ugras.jpg

 ugras0.jpg

Szólj hozzá