2017. ápr 16.

Megtévesztett, tönkretett a FIDESZ, tanultam belőle...

írta: OMari
Megtévesztett, tönkretett a FIDESZ, tanultam belőle...

70 éves vagyok, 1947. márciusában születtem. Életemen, mint minden korombélinek -  végig vonul a magyar történelem. Mintha csak egy film peregne, de sajnos nem az. Maga a valóság... 

Anyám kommunista volt, 1956 november 4-én vitték volna akasztani. De aztán jöttek az oroszok, így megmenekült.  Ekkor lemondott rólam, így nagymamám nevelt. A nagyszüleim szegények voltak, nagyapám hortobágyi számadó gulyás. Nagymamám öt saját gyermeket nevelt, meg még engem. Neki akkoriban nem volt állása, háztartásbeli volt. Unokabátyám, Rácz Sándor 56-os forradalmár volt, tiltakozott a TSZ-be való behajtás ellen. életfogytiglanra ítélték, amiből aztán végül öt év lett. Mécs Imrével , Göncz Árpáddal  egy cellában.  

Egy családban kommunista, meg forradalmár... Gondolhatják... Anyám Biszku-közeli  volt, a Talajjavító Vállalat személyzetise. Nevelőapám pedig Balázs József párttitkár. Őket akarták a forradalmárok felkötni.

 Aztán hogy november 4-én bejöttek hajnalban az oroszok - megúszták. 

Na, ekkor adta fel anyám az unokaöccsét, Rácz Sándort. Sanyi kérte anyámat, hogy segítsen, de ő nem tette.  Egyébként unokaöcsém  élete fent van a Wikipédián, a Magyarok Világszövetségének tiszteletbeli elnöke, annak idején a Munkástanács elnöke,  Nagy Imre temetésén Orbán Viktor mellett állt, beszédet is mondott, filmet is készítettek az életéről, a Duna TV vetítette  2013 október 23-án " A vaddiófa  árnyékában "címmel. Családunk amúgy debreceni. Rácz Sanyi viszont Hódmezővásárhelyen született, majd Pesten járt orvosira. A forradalomban mentette  volna  a menyasszonyát akit meglőttek , de sajnos ő mégis meghalt. Anyu és Sanyi között mindig is ellentét volt. Politikai téren is természetesen. Hisz Anyám Kádár kitüntetett volt...  

56-ot én is átéltem, és bár nem tudtam mit csinálok, de a felkelőkkel voltam. 9 évesen. Hogy ez hogy lehetséges? ,hogy kerültem 9 évesen a forradalomba? A nagymamám beteg lett amikor megtudta ,hogy anyumat fel akarják akasztani. Amúgy is szívbeteg volt, ezért engem elvittek a Bethlen utca 10 szám alá Rácz Ancika nénémhez., ami nem messze volt a Nagy Postához. Féltek a lakásban maradni, valahogy érezték, hogy vér fog folyni. Ancika néném férje katona tiszt volt, így volt fegyvere is. Én is az utcára mentem.  Volt egy osztálytársam,  Emese barátnőm. Az Ő lakásukat találta telibe egy  tankról leadott lövés.Mi, ketten mentünk később a lakásba összeszedni. ami menthető.  Az édesanyja ruháit  a szétszakadt szekrényről szedtük össze, a légnyomás feszítette szét . Az apja épp nem volt otthon. Érdekes módon, valahogy   mi nem féltünk.Nem is tudtuk kik azok az oroszok.Ott jöttek -mentek, nem foglalkoztunk velük.  Nekem csak az volt furcsa ,hogy nem úgy beszéltek mint mi. De igazából nem érdekelt. Azóta megtanultam oroszul, bár nem tökéletesen. Barátnőm édesapja később a Dohánykutató igazgatója lett. Megköszönte később ,hogy sok mindent megmentettünk és eldugtunk. Ekkor napokig az utcán voltam, igazság szerint nem hiányoztam senkinek  .Később a lakásunkon,  a Piac u 72.szám alatt 56-os kihallgatások folytak. Egy Oláh nevű rendrtőiszt végezte.A forradalom után engem a nevelő apám Balázs József vett a nevére amikor anyámat feleségül vette. Kaptam egy szobát náluk, no nem csak úgy..., takarítottam,  bevásároltam, főztem, mostam, mellette sportoltam.  Anyámtól a  háztartási munkáért heti 50 Ft-ot kaptam. Az 50 Ft -ból minden nap vettem korcsolya jegyet és két kiflit.  A Vörös Meteor pályán korcsolyáztam,  meg a Csónakázó tavon , mert az ingyenes volt télen. Nyáron meg úsztam a Rentka-csapatban. Az edzőm Bacsó Sándor volt. Lánya  ma is jó barátnőm . De nem csak ennyi,  futottam is minden délután az  Épitők pályán. 

Szóval éltem egy ellentétekkel terhelt családban, megéltem a forradalmat, átéltem, - és jártam a magam útját. Mindig a saját fejem után mentem, nem hagytam magam befolyásolni senki által. Ahogy épp a lelkem érezte, arra mentem... És nem féltem soha semmitől. Ma sincs félelem érzésem. Nem félek senkitől és semmitől . Nagy igazságkereső vagyok. Nincs mit veszteni, csak a férjem. Számomra ő a legnagyobb kincs. Hozzám is  jobban Ő ragaszkodik.  Anyámmal azért nem értettem egyet , mert ellenszolgáltatás képen elfogadott ajándékokat a párttól : Danubia motor 1951-ben, lakás 1960-ban. A párbizottságtól hús,  havonta hozta egy sofőr. Akkoriban még a hús nagy szám volt.  Karakas elvtárs, Postás elvtárs. Ambrus István , még sorolhatnám - számomra gyerekként ismert arcok voltak. .A postaigazgató Szilágyi Gábor egy nap alatt beköttette a telefonját anyámnak, hogy legyen min a kapcsolatot tartani. Engem ezek a dolgok már annak idején is irritáltak. 

1970-71-ben dolgoztam a Hajdu-Bihar megyei hadkiegészítő parancsnokságon, én meg kértem egy alapkiképzést.Érdekelt.  Pallagra jártam a lőtérre lőgyakorlatra. Sikerült, ezen is túl voltam.  Országos versenyen harmadik lettem.Parancsnoki rajzoló voltam a mozgósítási osztályon.Két év alatt két parancsnoki kitüntetést és egy jutalom üdülést kaptam. Mindenáron be akartak öltöztetni és felderítőt akartak belőlem csinálni. Nem lehetett ,mert én mást gondoltam. Engem nem lehet a saját magam által kijelölt utamról eltéríteni. A magam fejem után megyek. Nem mindig jön be, de az én felelősségem, az én életem. 1970-71-ben estin végeztem el Marxista közép iskolát . A legjobb eredménnyel, 1971 jununis  30.-án  vizsgáztam. Erre lehet hogy már nem kellene büszkének lennem, de az a kor akkor volt, utólag nem lehet pálcát törni felette. Horn Gyula volt számomra a legszimpatikusabb politikus,most is az -főleg akkor amikor a németeknek megnyitotta a határt. Hisz apai ágon van bennem egy kis sváb beütés...Én amit teszek azt magamért teszem és nem vagyok megalkuvó.

 

A FIDESZ tönkretette  az öreg napjaimat.Lebontatták a tyúkólat ,disznóólat,kamrát, nyári konyhát. Még a gazdasági épületet is le akarták bontatni. Akkoriban meg kellett terveztetni. És az egész egy kis előszoba miatt. Nem a belvárosban, nem... Debrecen szélén,  Apafán. Mindenki így építkezett. Felhúzták, aztán ha kiderült, megkérték a fennmaradási engedélyt, amit meg is adtak.

Nekünk nem. Meg is büntetettetek 350 ezer forintra. Hogy a büntetést ki tudjuk fizetni, odaveszett a devizahiteles kocsink. 20 ezrével még a mai napig fizetem. Kértünk a polgármestertől a fennmaradási engedélyt- gondolom nem kell mondanom ki is volt ő akkoriban -  méltányosságból segíthetett volna, de nem tette . Azt írta sajnál. Én meg az anyját aki ilyen embertelen hülyét szült a világra. Áttette az ügyet összeférhetetlenség miatt Szoboszlóra. 

2010-ben Dombos tanyán szedtem a szavazatokat a FIDESZ-nek. Reménykedtem  a jobb, szebb jövőben, amit a Fidesz ígért. Hát, nem jött össze... Anyagilag egészségileg tönkre mentünk mindketten a férjemmel. Mindez egy feljelentő,  szomszéd, FIDESZ-kapcsolatokkal rendelkező spicli miatt, akinek nagy valószínűséggel a házunkra fájt a foga. Akkoriban a környéken potom pénzért sok ingatlanra szert tett, kellett volna hozzá a miénk is... Tisztára, mint  az 50-es évek. A károm minimum 6 millió forint. Volt polgármesterünk a debreni Kadossa utcai  garázst építési  engedély nélkül húzatta fel. Azt lehet? Én akkor,hogy megmaradjon a gazdasági épület, hisz nincs más lakásunk - minden követ megmozgattam .

Minket teljesen tönkre tettek .

 Betegen  fekszem az ágyban,  mindkét lábam műteni kellene.

 Nem a bosszú hajt,  csak el vagyok keseredve. .Elmegyek jövőre  Dombosra szavazni ,de az biztos, hogy nem Rájuk . Akiket balgaságomban annak idején meggyőztem, hogy a FIDESZ-re adják voksukat, azokat is  ellenük fordítom. Innen a betegágyamból, mert szerencsére még hallgatnak rám. Az öregségi nyugdíjam 50 évi statikus szerkesztő építész munka után 80 ezer forint, a férjem pedig 47 év szoba festő-mázoló munka után 56 ezret kap... Szép, mi...? Most már vissza építhetnénk,hisz  nem kell építési engedély,de mégis miből?

Mint párton kívüli Szekeres Antal jegyző fel kért szavazat szedőnek. Amikor 2010 október 03 -án este szavazatot számoltunk Domboson,  a debreceni önkormányzat busza kocsikkal hozta este 9 után Debrecenbe, aki rájuk szavazatot !!! Svédasztalos vendéglátás... Én nem mentem. Vonattal egyedül mentem haza,  mert a devizahites kocsit akkorra már augusztusban elvitték...

 SOHA NEM VOLTAM FIDESZES, a megrögzött "fajtára" gondolok. Viszont  szimpatizáltam velük. Mint ahogy oly sokan rajtam kívül is. Könnyű hinni a szép, a jó, az igazságosság ígéretének. Sok mindenben tevékenykedtem. Akkor is ott voltam a Kerekes telepi fürdőben amikor L. Pali bográcsozott a leendő polgármesterrel,  és hallottam amikor azt mondta Palinak ,hogy Ő akar a polgármester lenni a "vén" Hevesi Jóska helyett. A későbbi polgármester ott, a  fürdőben - a feleségével volt. Akkoriban szervezték a Fideszt. Sok mindent tudok, sok mindent hallottam, és sok mindennek utána is néztem. Azt hiszem talán ez lett a vesztem. Ezt általában nem szeretik azok, akiknek vaj van a fülük mögött... 

Szégyen amit ezek a gazemberek velünk tettek. Nélkülözünk.És persze nem csak mi...56 megünneplésére mennyit is fordítottak? De abszolút értelmetlen dolgokra is mennyi pénzt költenek...9 évesen én is ott voltam Debrecenben a harcokban, és még hányan, de hányan...   Schmidt Máriának meg üzenem: a plakáton nem Dózsa Laci van!Személyesen ismerem!!!

Minden szó igaz amit leírtam, dokumentálni is tudom.Még a polgármester levele is megvan. Mi már mindent elvesztettünk csak a gazdasági épület maradt. Engem ismer a fél város a másik felét meg én ismerem. 17 évig 400-800 futottam. 20 évig korcsolyáztam. Gyermekként 7 évet a sport iskolába tornáztam.Nagyjából két  éve megjelent polgármesterről szóló cikk a Blikk újságban Tőlem származik. Nevemet is szívesen  vállalom, akár ki is jöhetnek hozzánk. Állok elébe!

 

Szólj hozzá

56 1956 forradalom garázs kommunisták Kósa