2017. feb 09.

Vigyázat!!! Csalók hívhatják mobilon!!! Friss...

írta: OMari
Vigyázat!!! Csalók hívhatják mobilon!!! Friss...

Tegnap, január 8-án délelőtt csörgött a telefon. Magánszámról.

Ugyan nem szokásom, de most felvettem. Egy - hangja alapján - 40-50 éves férfi jelentkezett be, Farkas Péterként. Kis körmondat után kiderült, hogy a Telekomtól hív. Ugyan, ők lényegre törőbben szoktak fogalmazni, de akkor ez még nem tűnt fel. Azt jelezte előre, hogy milyen számon talált meg, a telefonbeszélgetés során ez persze bizalomkeltő hatású, pedig hát ő hívott, hogyne tudná, mi  a számom.  Mindenesetre az utolsó számjegybe belekavarodott, hetes helyett nyolcast mondott elsőre.telefonos-csalas.jpg

Nem kérdezett semmit rólam, még a nevemet sem, Viszont tudakolta, előfizetéses, vagy feltöltőkártyás mobilom van? Jeleztem, hogy DOMINO-s. Itt volt egy csöpp aggodalmam, mivel ezt nekik tudni kéne, ha valóban az ügyfélszolgálaton ül. Nem baj, mondta, valaki van a környezetemben, akinek előfizetéses készüléke van? Persze, mondtam, több is, de csak az öltözőben. Viszont aztán kiderült, hogy nem mindegy milyen, annak is Telekomosnak kell lenni. Nem igazán magyarázta meg miért, valami regisztráció, valami sms visszaküldés. Ekkor még ennyit lehetett összehozni belőle. Hiába kérdeztem rá, mindig visszatért a lényegre, miszerint ahhoz, hogy megmaradjon a számom, ezért kell egy sms küldés. Jó, mondom, akkor 2 órakor hívjon vissza, addigra csinálok valamit. Az egész beszélgetés stílusa olyan volt, azt lehetett leszűrni belőle, hogyha most nem regisztrálok, akkor annyi lesz a számomnak, lényegében azonnal.

Kettő előtt átmentem a portára, és jeleztem "ajtónállónknak", hogy mi a helyzet, Ugye vezetékes telefon, Telekomos előfizetés, ráadásul intézményi vezetékes szám, ez a tökéletes a regisztrációra. Nyilván a Telekom kitalált valamit azoknak is, akiknek esetleg 2 cm-re a jobb kezétől egy vonalas telefon is működik, nem kell a huszadik szomszédba menni, hogy egy előfizetéses mobilt találjon.

Két óra előtt 6 perccel már csörgött is a készülékem, ami megint csak furcsa, mert ha én egy ügyfélszolgálatossal megbeszélek egy időpontot, az a minimum, hogy előtte ne hívjon, hisz tudta, hogy munkahelyen tartózkodom.

 Bejelentkezett megint Farkas Péterként, jelezte, hogy volt egy előjegyzése  erre az időpontra. Mondtam ok, tudom, hisz velem beszélt. Erre nagy hallgatás. Rákérdeztem, akkor mi a helyzet? Kérdezte, hogy akkor van előfizetéses készülék? Persze, előfizetéses, vonalas, nevezzük "otthoninak". Emberkénknek ez nem tetszett, mindenképp előfizetéses mobilos kellett volna. Itt már kicsit bepöccentem. Feltettem neki a költői nagy kérdést,  hogy miért így történik a terrorista ellenes regisztráció, hisz arról volt szó, hogy majd a szolgáltatóhoz kell bemenni.Meg amúgy sem értem ezt a fajta ellenőrzést, hisz semmit sem lehet bizonyítani telefonon. Ráadásul a telo annak idején személyesen lett véve, papírokkal igazolva magamat, ezen kívül a feltöltés is havonta megy, magyar helyről, és sokszor folyószámláról, akkor meg mi a gond?Erre lényegében nem válaszolt.Illetve annyi, hogy ez az én biztonságom érdekében történik. Na, itt már kicsit beleszédültem a magyarázatba, mert ez a regisztráció - ami a tömeges SIM vásárlás miatt kell - mindenért történik, csak nem az én biztonságomért, az már fix.  Mindenképp azt akarta, hogy kerítsek egy előfizetéses Telekom-os mobilt. Ezen egyezkedtünk egy darabig. Még kinyögött annyit, hogy az előfizetésesről kell majd küldenem egy sms-t nekik, és azzal el van intézve az egész. Itt is egy üres lyuk tátongott a magyarázaton, hisz azért, mert más telefonján pötyögök, még azzal semmi sem lesz  bizonyítva. Majd ő irányít, pontosan elmondja a lépéseket. Na, ekkor szólalt meg a portás, hogy Ne foglalkozz vele, csaló... Ekkor már persze nekem is volt rendesen egy rossz szájízem, de hát belülről szemlélni a dolgokat mindig más, mint kívülről rálátni.   - És ekkor a vonal másik végén is történt valami, mert emberként hirtelen ráébredt, rádöbbent, megvilágosodott, hogy mit mondtam neki már két órával előtte - feltöltőkártyás vagyok.  Ez után annyit még összehozott, hogy Ja!? Ön feltöltőkártyás? Akkor tárgytalan az egész..- és puff - de valóban ilyen hirtelenséggel - már le is csapta a telefont..                                                                                  És hogy csalás volt - ez utóbbi mondat rá a legjobb bizonyíték. Hisz a Telekom, meg persze minden más szolgáltató, pont a feltöltő kártyásokat fogja pár hónapon belül ellenőrizni. Ha őket nem akarja illetőnk regisztrálni, akkor mégis ki a csudát?csalok_1.jpg

Egyszóval vigyázni kell, mert megint léptek egyet, ismét feketéznek, próbálkoznak.

Hogy a szisztéma mi lehet? Mert hogy anyagi, az biztos. Időtöltésként nem szórakozik az ember ilyesmivel.

Nagy valószínűséggel az sms a feltöltendő telefonszámot, és a kártyaszámot tartalmazza. Hogy van ilyen csalás is, a Telekom honlapján kb. egy mondatban olvashat róla bárki. Nem ártana kicsit bővebb tájékoztató.

De lényeg a lényegben, ha valaki felhívja Önt, és azt kéri, hogy akár a saját előfizetéséről, akár máséról küldjön vissza sms-t, ne dőljön be, mert nagyon-nagy valószínűséggel át akarják vágni. Ilyenfajta regisztrációról senki nem hallott, és értelmetlen is. Ha tényleg valós volna, akkor a Telekom egy igazi pancser lenne.

Szólj hozzá

mobil telekom csalás sms-kód