2017. feb 26.

Én, a troll király

írta: OMari
Én, a troll király

 

 

Két hónapja csinálnom az oldalt, meg  a blogot, és az egészet csak azért hoztam össze, mert a Nagyfőnök rám parancsolt. Pontosabban megkért, mondhatnám ajánlatot tett. Azt mondta, hogyha megteszem, napi szinten  6 órát dolgozom az oldalon, meg  összehozom a weboldalt is, és minden nap alvás helyett inkább több órát írogatok a laptopon,merő hithűségből -  természetesen azzal a szándékkal, hogy megszédítsem az embereket - akkor szuper helyen kaphatok közmunkát.Havi 54-ért. Az az igazság, mindíg gyengém volt a pénz...  Ennyiért meg nincs olyan, amit meg nem tennék... Ugye, Te is így vagy? Hát, ráálltam. Hisz a pénz az nagy úr, egy ilyen fantasztikus lehetőséget csak nem hagy ki az ember.

Persze, nem ilyen simán történt az egész,  mint  már mondtam, valamikor tél közepén kezdődött. Épp pötyögtem a gépen, abszolút unalmamban, és azon gondolkodtam, miből kéne pénzt csinálni, mert hogy a trollkodás már nem hozott eleget a kasszára, meg aztán sok idegeskedéssel is járt. Gondolj bele, belecsöppensz egy oldalba, amit ha rajtad áll, soha az életbe föl nem keresel, és akár szimpi ami ott van, akár nem, írod befele az egyen szöveget, mert, hát arra adják a zsozsót. Ahány betű, annyi fillér. Aztán ha rád gyűlnek a kommentelők, azért külön prémium jár, ha elég kitartó vagy, és sok unlike-t generálsz, akkor 5000 Ft-os kajajegyet adnak, 1000 nem törölt kommentért 10 % jutalom jár, de vigyázni kell, nehogy töröljenek,kitiltsanak, mert az rossz pontot ér, egyből annyi a kajajegyednek. Ha pedig jelentenek a face-nek, két feldobás, és már el is bocsátottak. Idegesítenek, bosszantanak, fenyegetőznek - mindez azért, mert egy kicsit szórakoztatod őket, ne legyen olyan unalmas az oldaluk... Én fent a nyugdíjas nénike vagyok. No nem egy, 5 egyszerre. Ja. Norma van. :) Egy nap 5 oldalon kell tevékenykedni reggel 8-tól délután négyig, fél ötig. Általában négy körül már leállunk, mert akkor amúgy is kevés ember van fent, nem jön be senki a csapdába. Meg aztán kajaidőben is nyugi van. De amúgy nagy volt a hajtás, alig bírtam. Egyik oldalról le, a másikra fel. Olyan volt mint a mókuskerék, sokszor már azt sem tudtam hol tartok, konkrétan milyen facebook-oldalon járok.Szóval épp pötyögtem be valamelyik oldalra egy ájtatatos szöveget, a szokásos bla-bla-t, hogy szomorú, hogy ilyen fiatalok vannak, akik nem szeretik a hazájukat, hazaárulók,hitetlenek,  kommunista csökevények, meg a többi lekottázott mondóka... írogattam-írogattam, egyszer csak csengetnek.

Kinézek a kukucskálón, hát kit látok? Nem akartam hinni a szememnek, azt hittem megártott a sok gépelés, vagy megbolondultam, vagy a szemem hagyott cserben, mert nekem úgy tűnt, hogy a Főnök áll az ajtó előtt - álbajuszban.  Pont olyan, mint a Házelnöké, Tudod, akkoriban vágatta le éppen. Mint később megtudtam, a Főnöknek kellett ehhez úthoz. orci.jpg

Szóval állt az ajtó előtt, és türelmetlenül topogott.Időnként a zsebébe nyúlt, kotorászott valamit,  aztán, hogy elkezdett köpködni - rájöttem, hogy csak szotyizik. Igazság szerint megijedtem,  csak nem álkulcsot akar elővenni, kihasználja, hogy - szerinte - nem vagyok itthon, és szétnéz a lakásban.  így viszont fellélegezhettem. Csak unatkozik egy cseppet, meg lehet hogy ideges, hisz nem minden nap találkozhat ekkora emberrel. Úgy tudom,   egyetlen hivatalos trolljával sem állt még szemtől szemben... Egy pillanatig gondolkodtam, hogy beengedjem-e, elvégre mégis csak van pár érték a lakásban, anyám pár kerámiája, néhány kézimunka, aztán volt még egy ezresem a pénzes dobozban, de az az igazság, hogy legjobban a hűtőben lévő két kiló kolbászt féltettem... Ha megtudja, hogy ott van, nekem annyi, oda a jövő heti kajám, pedig még meg se kóstoltam.

Kis totojázás után kinyitottam az ajtót, kissé lenézően végigjártattam szemem gyűrött öltönyén, aztán megköszörültem torkom, és kipréseltem egy "Jó napot, kit keres-"et. Nem sok híja volt, hogy elröhögjem magam, mert ez a bajusz elég ramatyul állt neki, ráadásul most esett le, hogy valami sztk-s szemüveget, meg egy mű orrot is felrakott. Egy szó, mint száz, nehéz volt vihogás nélkül megállni.

Szabó Lászlót, alias Bözsikét a trollok trollját... - nyögte ki, és fél kezét zsebre rakta. 

- Én vagyok - mondtam, és beengedtem.

De bár ne engedtem volna. 

Bent elővette összes, mind a 19 évértékelő beszédét,még a februári újat is - igen, én előre hallhattam, akkor, amikor még mások azt sem tudták, hogy lesz -  és felolvasta, dakota "viccekkel" tarkítva. Sorjában. Gondold el, három percenként egy-egy dakota-mondás. Azt mondta, hogyha nem teszem meg amit kér, nem csinálok egy fideszes oldalt, baloldalinak álcázva, és nem terjesztem az emberek közt  az ellenzéki nézeteket, akkor meg fogja akadályozni, hogy bekerüljek a következő közmunkás programba, hisz tudja, hogy ez minden álmom, ezzel lehet a legnagyobb nyomást gyakorolni rám.  Próbáltam ellenállni, de mikor elérkeztünk a 11. évértékelő szövegéhez, úgy éreztem, hogy nem bírom tovább. Nem is az évértékelőket, azon kellemesen el tudtam szunyókálni, na de a dakota mondásoktól minden alkalommal jobban kirázott a hideg, már-már úgy éreztem, hogy a legközelebbinél  áramot lehetne fejleszteni velem, inkább feladtam a harcot, megadtam magam. Vállaltam. Megígértem neki, amint kiteszi a lábát, azonnal hozzáfogok. Megcsinálom, összehozom, megvalósítom... Kénytelen voltam, ha csak nem akartam még egyszer ilyen szörnyű élményen keresztül menni... Ne tudd meg,  milyen érzés volt. Ahogy kimondtam, hogy jó, rendben, vállalom, kivett egy előre megírt közfoglalkoztatási szerződést az öltönye zsebéből, rátapadva egy-két szotyidarabkával, azokat lesimította róla, majd az orrom alá rakta, hogy aláírhatom. Most mondd meg! Ha ilyen ajánlatot kapna bárki... - Lenne olyan, aki vissza tudná utasítani? Nem. Ebben biztos vagyok. Hát, én se tettem. Aláfirkantottam, aztán már kísértem is gyorsan kifele, nehogy a konyha felé vegye az irányt. De hála, sietnie kellett, Úgy gondoltam, nem árt tisztáznom, mégis miért volt ez az egész, miért jó a Főnöknek, ha FIDESZ-esként egy ellenzéki oldalt csinálok, Kormányellenes tartalommal.

- Hogyhogy miért? - Hökkent meg hirtelen.  - Hát, ha nincs ellenfél, akkor kitől védem meg az igaz magyar embereket? És hogy adok munkát mindegyik trollomnak?  Kell a munkahely az újaknak... Magyarország erősödik!

Hát, ennyi az én történetem. Meg az oldalé is...

Bár, ha belegondolok, lehet hogy nem is igaz. Elképzelhető, hogy álmodtam az egészet....A fene tudja... :)

Szólj hozzá